OVO SU MAPE SMRTI! Djeca najviše ginu kada su s roditeljima, A NAJUGROŽENIJI SU U NOVOM PAZARU, SJENICI I TUTINU! (FOTO)

56

Najmlađi su kao pešaci najugroženiji u Novom Pazaru, Sjenici i Tutinu, a kao putnici u Smederevu, pokazuju podaci Agencije za bezbednost saobraćaja

U saobraćajnim nezgodama u poslednjih 10 godina stradalo je 126 dece. U septembru ove godine stradalo je dvoje, devetoro je zadobilo teške telesne povrede, a ukupno 110 je povređeno u saobraćajnim nezgodama! Statistika pokazuje da deca najčešće stradaju u prisustvu roditelja! Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je za RTS i da se saobraćajne nezgode ne dešavaju toliko često u zonama škola.

– Godine 2001. pedesetoro dece u jednoj godini izgubilo je život, od 2001. do 2010. prosek godišnjeg stradanja dece je 36, toliko je dece svake godine gubilo život – ukazao je Stamatović i istakao da se poslednjih godina taj broj smanjuje na jedanaestoro, dvanaestoro do četrnaestoro dece koja godišnje izgube život u saobraćajnim nesrećama.

Agencija za bezbednost saobraćaja istraživala je u kolikom su riziku stradanja deca u Srbiji inače i koje su to crne tačke u našoj zemlji.

Prikazali su takođe i na odvojenim mapama rizik stradanja dece pešaka i rizik stradanja dece putnika. Podaci koje su objavili odnose se na rizik po policijskim upravama u Srbiji u periodu od 2019. do 2021. Rizici su prikazani u pet različitih boja, od zelene ka crnoj.

Mapa koja se odnosi na javni ponderisani rizik stradanja dece (mapa 1) kao crne tačke (sveukupni rizik kada su deca pešaci ili putnici) ističe Smederevo i Novi Pazar , Sjenica i Tutin.

Ova dva grada u stopu prati Sremska Mitrovica. Potom, mapa koja se odnosi na javni ponderisani rizik stradanja dece pešaka (mapa 2) kao najcrnju tačku pokazuje Novi Pazar.

U crvenom indeksu, dakle drugom po najvećem riziku za bezbednost dece pešaka, obeleženi su Sombor, Valjevo, Požarevac, Užice i Kruševac. Dalje, mapa koja se odnosi na javni ponderisani rizik stradanja dece putnika (mapa 3) pokazuje da je najveći rizik stradanja u Smederevu, koji potom slede Sremska Mitrovica i Prijepolje.

Kad da dete ide samo u školu

Mlađi od 12 godina ne procenjuju opasnost

Svetska istraživanja govore da su deca od 11 ili 12 godina sposobna da samostalno učestvuju u saobraćaju. Pre toga deca po modelu uče da bezbedno pređu ulicu, pa postoji verovatnoća da na nepoznatom terenu te radnje ne mogu da ponove, objasnio je Stamatović. Kod dece do 12. godine psihofizički razvoj je takav da im je vidno polje suženo i nemaju preciznu procenu situacije u kojoj se nalaze.




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *