Možda mlađima deluje da je elektrifikacija automobila počela tek nedavno, tek stvarnost je potpuno drugačija.
Od prvog automobila sa električnim pogonom prošlo je više od 120 godina, a ozbiljna istraživanja u pogledu performansi i implementacije sprovodila su se i šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka.
Jedan od primera je Opel Elektro GT, automobil koji je Opel razvio u cilju obaranja nekoliko svetskih rekorda. Auto nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, ali je postigao impozantne rezultate.
Za osnovu je poslužio Opel GT, koji se proizvodio od 1968. do 1973. godine. Ugrađivali su se benzinci zapremine 1,1 i 1,8 litara, sa 67 i 102 konjske snage.
Ipak, elektro-motor je pružao daleko bolje performanse. Upotrebljena je tehnika koju potpisuje Bosch. Reč je o elektro-motoru snage 120 konja, koji je mogao da postigne i vršnih 160 konjskih snaga.
Iako je fabrička karoserija imala 845 i 940 kg u zavisnosti od motora, za elektro-motor su izvršene dodatne izmene. Pre svega, morale su da budu ubačene izuzetno teške baterije u cilju postizanja veće autonomije.

Imale su masu od čak 740 kg, pa je auto težio ukupno 1700 kilograma. Bilo je to skoro duplo više u odnosu na serijske verzije, pa su morali da budu ojačani i elementi ogibljenja. Takođe, izvršena su i brojna aerodinamička poboljšanja karoserije kako bi otpor vazduha bio što manji.
Kao rezultat, Opel Elektro GT prešao je četvrtinu milje za 16,8 sekundi, što je bio veoma dobar rezultat za to vreme. Poređenja radi, Porsche 911T iz 1972. prelazio je tu razdaljinu za 15,1 sekundu.

Koliko je tehnologija u međuvremenu napredovala, govori i podatak da je Opel Elektro GT iz stanja mirovanja do 93 km/h stizao je za 19,38 sekundi, dok današanja električna Opel Corsa-e do stotke stiže za 8,1 sekundu.


Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku sa dješavanjima u Sandžaku i šire zapratite našu facebook stranicu SandzakLive OVDJE
Izvor: magazinauto.com